Mașini electrice disponibile în România

Cum piața de mașini electrice este în continuă expansiune, apare o întrebare firească: Ce mașini electrice pot cumpăra în acest moment din România? În cele ce urmează vă prezentăm care sunt opțiunile din acest moment.

Pentru a începe în ordine alfabetică, pornim pe acest drum cu Audi, care în acest moment are în ofertă un singur automobil full-electric – Audi e-tron are un preț de pornire de 82.656 euro cu TVA și se laudă cu o baterie de 90 kWh și o autonomie de 418 km. Rivalii bavarezi de la BMW vând în continuare modelul BMW i3, în două versiuni de putere. Astfel, i3 cu 170 CP și 359 km autonomie are un preț de pornire de 39.806 euro cu TVA, iar i3s cu 184 CP și o autonomie de 345 km are un preț de 43.376 euro cu TVA.

Una dintre cele mai interesante prezențe noi în peisajul electric este reprezentată de Hyundai Kona electric, care vine în două versiuni de putere – de 136 CP cu tracțiune față și 204 CP cu tracțiune integrală. Prima are, în momentul redactării acestui material, un preț cu ofertă de 33.772 euro cu TVA, iar cea de-a doua de 38.175 euro cu TVA. Tot la Hyundai găsim și Ioniq electric, care debutează de la un preț de 35.498 euro cu TVA. Pentru a reveni la segmentul premium, notăm prezența lui Jaguar i-PACE, care pornește de la 77.945 euro cu TVA, însă trebuie verificată disponibilitatea la momentul achiziției, numărul de exemplare fiind limitat. Pentru că este un concurent direct cu i-Pace, cu dimensiuni și specificații similare, amintim aici de prezența din acest an a lui Mercedes-Benz EQC pe lista de mașini electrice disponibile în România. Acesta are un preț de pornire de 76.190 de euro cu TVA.

 

Mini intră și el în hora mașinilor electrice cu un preț de pornire de 33.028 euro cu TVA.  Unul dintre modelele electrice care a deschis drumul pentru acest tip de propulsie vine de la Nissan. Leaf este disponibil cu un motor de 150 CP și are un preț de pornire în România de 36.700 de euro.

 

La Opel, o dată cu noua generație a lui Corsa debutează și versiunea complet electrică, denumită Corsa-e. Aceasta are un preț de pornire de 29.600 de euro cu TVA. Cei de la Peugeot au în plan o puternică ofensivă de modele electrice și oferă două astfel de modele în acest moment. Primul este Peugeot e-208 și are un preț de pornire de 29.990 de euro cu TVA, iar cel de-al doilea este Peugeot e-2008 al cărui preț nu a fost anunțat.

 

Recent lansat, Porsche Taycan este primul automobil electric din istoria constructorului cu ADN sportiv. Taycan are un preț de pornire în România de 110.624 euro cu TVA pentru versiunea de 530 CP.

Renault este unul dintre performerii acestui segment pentru că Zoe oferă un pachet extrem de competitiv și se vinde foarte bine. Prețurile pentru versiunea de bază ale lui Zoe, care vine cu o nouă generație din acest an, debutează de la 30.350 euro cu TVA. Trebuie specificat că Renault vinde în România și utilitara Kangoo Z.E. de la un preț de 31.500 de euro, dar și Twizy, de la 11.800 de euro.

Cel mai accesibil model electric din România, în acest moment, este Skoda Citigo iV, care pornește de la puțin sub 20.000 de euro cu TVA, însă toate unitățile pentru anul 2020 au fost deja rezervate. La un preț ușor mai mare este disponibil și smart EQ, care a trecut printr-un facelift recent.

 

Kia e-Niro a devenit disponibilă pe piața din România după ce importatorul a comunicat prețurile oficiale. Astfel, cea mai ieftină versiune (Kia E-Niro 100 kW EV VISION) poate fi comandată la un preț de 40.460 euro cu TVA și poate ajunge la 45.494 euro cu TVA (Kia E-Niro 150 kW EV FUTURE), prețuri la care se adaugă echipamentele opționale.

Tesla nu putea sa lipsească din această lista pentru că acum se poate comanda oficial în România, dar numai online, prin configuratorul regăsit pe site-ul oficial.  Ultimul, dar nu cel din urmă este Volkswagen care are trei modele electrice la vânzare în acest moment. Primul dintre ele, și cel mai mic, este e-up, cu un preț de pornire de 22.471 de euro cu TVA. Al doilea model electric din gamă este e-Golf, care pornește de la 33.142 euro cu TVA, iar ultimul este și cel mai nou – Volkswagen ID.3.

Nu toată lumea este convinsă de acest lucru, dar viitorul este electric și nu mai există cale de întoarcere de la asta, motivele fiind multiple, dar nu fac subiectul acestei analize.

Search