Dupa 25 de ani de activitate Aeroportul International Iasi va trece pe profit!

Aeroportul International Iasi nu va mai cere nicio suma de bani Consiliului Judetean Iasi, in anul 2016, atingand intr-un timp extrem de scurt, de doar 3 ani, performanta sa se finanteze singur.

        Daca rezultatele trimestrului III al anului 2015 aratau deja tendinta obtinerii profitului contabil, rezultatele lunilor octombrie si noiembrie si estimatul deja intocmit pentru luna decembrie 2015 indica obtinerea profitului contabil pe ambele paliere de activitate aeroportuara: profit contabil in cadrul activitatii economice aeronautice si profit contabil in cadrul activitatii economice non aeronautice. Astfel, primele estimari  indica faptul ca Aeroportul International Iasi va incheia anul financiar 2015 cu un profit estimat la 300.000 RON (3 miliarde de lei vechi), suma foarte importanta, raportat la istoria rezultatului financiar obtinut in istoria sa (doar pierdere).

        Insa, perspectiva anului 2016 este unica in istoria Aeroportului Interntional Iasi, fiind pentru prima data cand regia autonoma nu va mai cere sume Consiliului Judetean, in compensatie, si nici sumele sub forma de subventie, pe care statul este obligat sa le suporte, indiferent de circumstante, pentru activitatile impuse de siguranta si securitate aeronautica, asa cum prevede legislatia romana si europeana. Altfel spus, Aeroportul International Iasi a ajuns pe picioarele sale, reusind performanta unei independente financiare totale si lasand astfel Consiliului Judetean Iasi posibilitatea sa aloce sumele  de bani pentru alte proiecte necesare comunitatii iesene. In acest sens, RA Aeroportul International Iasi nu va mai incheia contractul privind prestarea SIEG in anul 2016, devenind al doilea aeroport din Romania, dupa Cluj, apartinand unui Consiliu Judetean, care nu are incheiat contract SIEG  cu autoritatea tutelara.

        “A fost o munca titanica in acesti doar 3 ani de mandat, la conducerea Aeroportului International Iasi, unde alaturi de o echipa de performeri ce au ales sa se alature obiectivului general de reforma totala a aeroportului, am reusit sa obtinem rezultate absolut istorice, in cele trei directii principale de analiza aeroportuara. Am finalizat in timp record constructia unui aeroport nou, cu pista, platforme si terminal, am introdus un numar impresionant de rute externe directe catre principalele destinatii europene, stabilind trei baze aeriene ale companiilor de transport aerian la Iasi,  si am aratat ca statul poate fi un bun administrator al bunurilor sale, trecand regia aeroportuara pe profit. Nu departe de noi este istoria sumelor uriase ce erau alocate de catre autoritatea tutelara pentru subzistenta, pentru cheltuielile curente, de ordinul milioanelor de euro, dar iata ca astazi putem spune ca Aeroportul Iasi este o afacere a comunitatii care aduce de doua ori plus valoare locala: plus valoare directa, financiara, si plus valoare indirecta, fiind generatorul de dezvoltare economica locala.

       Niciodata Iasul si regiunea Moldovei nu au avut sansa unei astfel de dezvoltari, pentru ca evolutia de la o singura ruta externa directa, operata in 2012, la 16 rute externe directe, operate in 2016, reprezinta un salt urias, de neimaginat acum ceva timp, iar efectele in piata locala sunt deja cuantificabile. Mediul de afaceri incepe sa se dezmorteasca si sa isi stabileasca orizonturi inalte, turismul inregistreaza cresteri semnificative de la an la an, mediul academic se poate deplasa facil spre zonele europene de traditie, traficul etnic a luat o amploare extrem de mare si, in cele din urma, familiile iesene se reintregesc cu mare usurinta. Investitorii straini au acum mijlocul asteptat de acces in Iasi si regiune.

        Pentru anul 2016 ne propunem o tinta de profit de aproximativ 300.000 euro, la un trafic estimat de 700.000 pasageri, insa aceste valori pot deveni chiar mai bune daca ceea ce avem astazi in plan, ceea ce negociem cu companiile partenere, se cristalizeaza in anul ce urmeaza. Vom aborda in mod profesionist, corporatist, intreaga activitate de aici, vom incepe sa investim in promovarea prin toate mijloacele, in intreaga Moldova, a curselor directe externe din Iasi, pentru a lasa de domeniul trecutului obisnuinta, generata de nevoie, ca locuitorii Iasului si din imprejurimi sa se deplaseze spre aeroporturile Cluj, Targu Mures, Bacau si Otopeni pentru a zbura spre Europa. Timpul acela a apus. De astazi, Iasul va fi generatorul regional de rute, si vom primi cu mare bucurie si respect, in Iasi, toti pasagerii rezidenti ai judetelor invecinate”, a declarat Marius BODEA, Presedintele C.A. al Aeroportului International Iasi.

Search

mai, 2024