„Discover the mania in RO+MANIA” este un proiect de grafica publicitara creat cu scopul de a promova Romania, conceput si finalizat de o singura persoana (Ioana Negulescu, graphic designer – The Happyholic), si nu de o agentie de publicitate. Spre deosebire de celelalte campanii care promovau brandul tarii, aceasta vizeaza o audienta diferita: tinerii din Europa de Vest care cauta o destinatie diferita, noua, accesibila si cu multe distractii. Campania „Discover the mania in RO+MANIA” vorbeste despre o Romanie tanara si cool, gata sa ofere tinerilor turisti (18-35 de ani) o experienta despre care cu siguranta vor putea vorbi apoi cu prietenii si cunostintele lor.
Conceptul a pornit de la conversatiile purtate cu diversi tineri straini care au venit in Romania, iar textele campaniei sunt bazate in integralitate pe raspunsurile primite la intrebarea: „Cum va place in Romania?”.
„Dorinta mea de a promova Romania a inceput in momentul in care am descoperit ca exista un contrast izbitor referitor la ce stiu strainii care nu au fost in Romania despre Romania – adica mai nimic – si parerile strainilor care au fost in Romania – cat de fun este, cat de prietenosi sunt oamenii, ce preturi mici sunt, etc.”, a spus Ioana Negulescu.
„Vara trecuta am inceput sa lucrez la campanie si am descoperit nevoia de a arata o noua fateta a Romaniei, care nu mai vorbeste doar despre natura si traditii, caci ele nu pot fi vazute de-abia atunci cand turistii ies din marile orase. M-am gandit ca Romania este intr-un proces continuu de urbanizare, iar orasele ca Bucuresti, Cluj, Iasi, sunt locuri in continua expansiune, se intampla din ce in ce mai multe lucruri interesante, se deschid localuri noi si cool, sunt o multime de evenimente tineresti (vezi Street Delivery, Skirt Bike, Train Delivery si multe altele), iar pana acum aspectele astea nu au ajuns printr-o campanie mai departe de Romania, in afara de abordarea campaniei «Why Don’t You Come Over» care totusi targeta mai mult englezi decat tineri straini in general”, a mai adaugat Ioana.
Posterele au fost construite cu elemente hand-made, in principal hartie, apoi fotografiate, scopul fiind sa apara un „human touch”.
Sursa si credit foto: www.modernism.ro