Aeroportul din Iasi va avea o pista noua de 2400 de metri si va fi realizata de asocierea de firme Max Boegal, Vega 98 si UTI Grup. Castigatorul licitatiei va avea in vedere constructia pistei si a parcarii de la aeroport, analiza cost-beneficiu, obtinerea avizelor, refacerea avizelor existente in vederea constructiei si alocarea fondurilor.
Castigatorul licitatiei a fost ales in functie de punctaj pe urmatoarele criterii: pretul scazut si durata de imobilizare a activitatilor operationale pe pista. La licitatie s-au inscris cinci firme, insa proiectul cu cel mai mare punctaj a fost obtinut de asocierea de firme Max Boegal, Vega 98 si UTI Grup.
Fondurile sunt de aproximativ 140 de milioane de lei noi fara TVA. In urmatoarea perioada se va semna contractul pentru a incepe lucrarile la noua pista.
„A fost un proces de evaluare extrem de complex. Nu au lipsit, insa, episoadele de constatare care au durat doua luni. Acum nu exista niciun argument care sa impuna o constatare. Raportul a fost intors fara observatii. Evaluarea s-a facut rand cu rand, pagina cu pagina, fila cu fila la proiectul de 120 de pagini”, a precizat dl. Marius Bodea, director Aeroport International Iasi.
O prevedere importanta in proiect a fost durata considerabil redusa. Proiectarea si realizarea era initial de 24 de luni, insa autoritatile aeroportului doresc finalizarea lucrarilor pana la sfarsitul anului 2014.
„Cand vom avea o pista noua, atractivitatea aeroportului va fi foarte mare. Vom fi in prima linie”, a adaugat dl. Marius Bodea, director Aeroport International Iasi.
Pentru modernizarea aeroportului din Iasi se va lucra in primele doua luni la proiectare si strategia executiei si in urmatoarele luni la executia efectiva.