Povestea incepe cu placerea de a bea bere

Marti, 26 iunie 2012, de la ora 11.00, la Hotel Ramada din Iasi a avut loc conferinta pe tema “Totul despre mandria de a produce bere si placerea de a o savura”, sustinuta de Constantin Bratu, director general Asociatia Berarii Romaniei.

Timp de o ora am aflat cum se depune efortul de producere a berii si promovarea culturii acestei bauturi fermentate. De mai bine de 10 000 de ani, berea a fost unul din accidentele fericite din istoria omenirii. Mai tarziu, berea era fabricata in manastiri si era consumata chiar si in Post pentru dobandirea unei stari de beatitudine.

Asociatia Berarii Romaniei a fost infiintata in anul 2004, avand misiunea de a promova si dezvolta o industrie a berii responsabila si puternica.  In ciuda conditiilor grele, industria berii ramane un sector patriotic al Romaniei, unde isi duc existenta peste 150 de branduri de bere. Desi au intampinat o perioada grea, producatorii au ramas importanti contribuitori la bugetul de stat al Romaniei, 45% din pretul berii fiind reprezentat de taxe.

Dintre toate sortimentele, romanii prefera berea blonda. 58% din romanii adulti consumatori de bauturi alcoolice aleg berea cand se intalnesc cu prietenii, iar jumatate o prefera atunci cand iau masa. Putem spune ca berea aduce prietenii mai aproape. In ceea ce priveste recipientul din care se bea, 51,3% din romani prefera berea la PET, 30,2% la sticla, 14,8% la cutia si 3,7% la draught.

Cand spunem “bere” ne gandim la imagine, gust, ingredient, responsabilitate, aroma, calitate si experienta. In Romania sunt 20 de fabrici de bere, iar industria acestei bauturi genereaza direct si indirect 76 000 de locuri de munca. Interesant este faptul ca nu exista piata neagra ca la bauturile distilate, iar evaziunea fiscala este zero.

Berea este o bautura tonica si placuta, cu un continut relativ mic de alcool, care produce buna-dispozitie si ii determina pe oameni sa interactioneze. Asociatia  Berarii Romaniei reprezinta vocea membrilor sai deopotriva la nivel local si international, atat in relatia cu mediul de afaceri si consumatorii, cat si in interactiunea cu institutiile statului si cele de reglementare. Prin intermediul demersurilor sale, asociatia contribuie la dezvoltarea culturii berii in Romania si promovarea unui consum responsabil.

Search

mai, 2024