Sziget Festival: Mai colorat decat Glasto

Luni dimineata s-a incheiat oficial cea de-a 20-a editie Sziget Festival. Fondatorul festivalului Glastonbury, Michael Eavis s-a aflat printre cei 379.000 de vizitatori, laudand Sziget cu generozitate, mentionand ca este mai colorat decat propriul sau eveniment. De asemenea, Sziget si-a primit anul acesta vizitatorul cu numarul 6.000.000

Vizitatori din peste 60 de tari s-au adunat la Budapesta timp de 8 zile pentru a crea societatea magica a orasului global numit Sziget. Vizitatorii au putut urmari performeri din 43 de tari, acest lucru subliniind, din nou, faptul ca Sziget este unul dintre cele mai bune festivaluri. Cu 3 zile de warm-up si 5 zile obisnuite, Sziget cu numarul 20 reflecta faptul ca majoritatea vizitatorilor straini privesc experienta ca pe un festival-vacanta si vor sa petreaca cat mai multe zile impreuna.

„Numarul total al vizitatorilor a scazut putin in comparatie cu anul trecut, dar, oricum, avand in vedere contextul economic actual, nu ne asteptam la mai mult. Sziget 2012 a fost, din punct de vedere artistic si financiar, un succes.” – a afirmat Karoly Gerendai, fondator si manager general Sziget Festival Budapest.

 

Sziget devine un model si pentru alte evenimente, an de an gazduind profesionisti din acest domeniu, implicati in organizarea altor festivaluri. In 2012, un total de 30 de festivaluri si-au trimis reprezentanti la Sziget – printre care Roskilde, EXIT sau Paléo – pentru a se inspira, ceea e este o onoare pentru echipa organizatoare.

Cel mai mare buzz s-a creat in jurul lui Michael Eavis, legenda in varsta de 76 de ani, fondatorul Glastonbury, care a petrecut 3 zile la festival impreuna cu sotia sa. Este pentru prima data cand acestia sunt la Sziget si se pare ca s-au bucurat de fiecare clipa: „Este un festival fantastic, mai colorat si probabil mai curat decat Glastonbury”. Toti oaspetii au parut sa fie de acord ca premiul „Best European Major Festival Award”  a ajuns la locul potrivit… adica la Sziget.

Un total de 60 de spatii pentru programe si-au asteptat vizitatorii si un lucru e sigur: anul acesta chiar si cei obisnuiti cu locul au fost nevoiti sa invete din nou harta. Pe langa scenele mari, Sziget a avut intotdeauna o oferta extrem de diversa a programelor culturale non-muzicale. Spatiul complex Cultural Zone a fost un punct forte al evenimentului, iar organizatorii au pus la dispozitia vizitatorilor si Sziget Eye – roata gigantica, devenita simbol anul acesta, dar si Olympic Fan Club pentru a face o legatura cu Jocurile Olimpice de la Londra. Instalatiile vizuale, decoratiunile luminoase si creatiile din lemn aflate peste tot pe insula, au incantat si ele privirile vizitatorilor.

Datorita colaborarii cu YouTube, Sziget a ajuns si pe ecranele fanilor care nu au putut ajunge pe insula anul acesta. Canalul oficial de pe YouTube a transmis peste 50 de concerte live de la cele mai mari 3 scene, in ideea ca privitorii sa poata simti cat mai mult binecunoscutul Sziget feeling.

Spatiul in care se desfasoara festivalul este deja in plin proces de a reveni la rolul sau de drept, acela de parc public. Majoritatea spatiilor de programe vor fi dezasamblate in urmatoarele 5 zile, apoi vor mai fi inca 3 saptamani in care insula va fi curatata, inainte ca lucrarile de plantare a ierbii sa poata incepe.

Echipa organizatoare este mandra si fericita sa observe ca evenimentul este inca iubit de fani, care au ajutat la construirea unei comunitati inconfundabile, lipsita de prejudecati, pur si simplu imposibil de creat in alta parte.

Mii de multumiri, ne revedem in august 2013!

Search

noiembrie, 2024