Ce este normal dupa Covid 19?

Din cauza restrictiilor produse de virusul COVID-19 obiceiurile noastre de zi cu zi s-au modificat. Deci ce vrem sa continuam sa facem si sa nu facem, individual dar si in comunitate?

O persoana are nevoie intre 30 si 60 de zile pentru a stabili un nou obicei sau pentru a opri un obicei rau. Ce inseamna asta? Lucrurile pe care le faceam sau pe care nu le faceam pana acum, vor fi usor de pus in practica daca sunt bune pentru noi.

Daca am inceput lucruri noi in pandemie, care sunt nesanatoase, va fi greu sa revenim la nivelul de preizolare. Sentimentul ca pasim usor, usor intr-un nou normal face pentru unii sa se detaseze de obiceiurile negative pe care le-au dobandit. Un lucru bun pentru aceste persoanele care si-au format obiceiuri este faptul ca acum este momentul sa scape de ele.

gaduri obiceiuri

Avem ocazia sa reflectam asupra lucrurilor din trecut, inainte de a privi in fata si de a ne pune cateva intrebari importante in ceea ce priveste imbunatatirea lucrurilor din vietile noastre, a bunastarii si sanatatii atat pentru noi, cat si a persoanelor din jurul nostru.

• Ce fac acum daca nu pot sa imi continui activitatea?
• Ce vreau sa nu mai fac?
• Ce lucruri am facut inainte de izolare, cu ce continui?
• Ce obiceiuri sau lucruri noi, pe care nu le-am facut niciodata, vreau sa incep acum?

Aceasta experiența ne-a invatat diferite lucruri, dar pentru aproape toti a aratat ca ne putem schimba rapid rutinele zilnice. Unii dintre noi am dormit mai mult, am urmarit mai mult TV-ul, am jucat mai multe jocuri. Altii au gatit mai mult, au petrecut mai mult timp cu persoanele cu care traiesc in aceeasi casa, au gasit modalitati creative de a exersa si de a lucra de acasa, au petrecut mai putin timp in masina. Cert este ca majoritatea am trecut prin schimbari comportamentale.

obiceiuri notate

Cu putina planificare si actiune, putem iesi din aceasta experienta cu o gandire mai flexibila. Acest lucru ne va ajuta sa amelioram socul noilor provocari si sa ne crestem sentimentul de control asupra vietii noastre. Astfel ne putem concentra direct pe oportunitatile si posibilitatile vietii.
Lucrul important de care trebuie sa tinem cont este ca indiferent de reactiile noastre initiale la libertatile restaurate dupa izolare, trebuie sa reducem impulsivitatea si sa cultivam obiceiurile pozitive.
Pentru unele persoane, aceasta experienta nu este deloc placuta deoarece unii și-au pierdut locul de munca, veniturile, mijloacele de trai, stabilitatea sau persoanele dragi.

 

La nivel social, cu totii am fost in acelasi joc, in sensul ca am fost cu totii in izolare impreuna. Circumstantele noastre sunt diferite, dar de asemenea, suntem cu totii in recuperare si schimbare. Exista posibilitatea sa avem nevoie sa invatam noi modalitati de a crea noi procese de cooperare sociala.
Individual putem incepe sa construim noi obiceiuri pozitive pentru a deveni mai adaptabili si mai rezistenti in alegerile si planurile noastre. Trebuie sa continuam sa ducem lucrurile catre un viitor cat mai bun.

Search