Într-un an în care pe planșa de șah a industriei auto mondiale s-au făcut mutări semnificative, a venit momentul ca Grupul Mega Auto – ATI Motors Holding să facă propria mutare. Noutatea absolută este aceea că după 15 ani în care Mega Auto a reprezentat în cel mai bun mod posibil brandul Toyota în Iași, dealerul ieșean pune punct colaborării cu importatorul Toyota în România.
Dintre mai multe branduri care au fost în discuție cu managementul Grupului Mega Auto – ATI Motors Holding, numele noului brand ce va fi preluat în portofoliu este Skoda. Astfel, pe lângă Ford și Volvo, grupului ieșean i se mai adaugă un brand extrem de apreciat și bine vândut la nivel național și european.
Cu siguranță nu a fost ușoară decizia de a renunța la brandul Toyota după 15 ani în care Mega Auto a fost cel mai bun dealer din rețeaua Toyota România, fiind dealerul din provincie cu cele mai mari vânzări și cea mai bună activitate de service. Certificarea competențelor echipei Mega Auto și calitatea serviciilor oferite clienților s-a realizat și la nivel european, prin câștigarea premiilor Total Quality Management, The Bizz, Ichiban – premii care au confirmat și reconfirmat ulterior că Mega Auto avea cei mai mulțumiți clienți din rețeaua Toyota. În esență, aceasta a și fost strategia Mega Auto în toți acești ani: satisfacția clienților pusă mereu pe primul loc, pentru a avea succes pe termen lung.
Firma ieșeană nu va mai semna un nou contract de dealer cu importatorul Toyota din România, după expirarea celui existent la sfârșitul lunii septembrie, și va vinde direct sub brandul Luxury Hybrid&Electric Cars modele hibrid, hibrid plug-in și electrice. ”Toyota are în România o cotă de piață scăzută, de aproximativ 3% și este importator independent, în timp ce Mega Auto a atins cote de piață de până la 9% și a ocupat ani la rând o poziție în top 3 branduri de import. În ultima perioadă, politica importatorului nu mai rezonează cu principiile Mega Auto”, a declarat Gabriel Manolache, președintele grupului Mega Auto – ATI Motors Holding.
Prezentăm în continuare declarația dealerului ieșean:
“Viziunea noastră a fost mereu aceea de a deveni cea mai apreciată companie din domeniul auto, pentru produsele și seviciile oferite, indiferent de zona în care ne desfășurăm activitatea. Valorile pe care ne bazăm activitatea sunt: respectul pentru oameni, corectitudinea și transparența.
Respectul pentru oameni a fost mereu prezent în activitatea noastră, atât pentru clienți, cât și pentru angajați. Ne-am respectat clienții și mediul în care ne desfășurăm activitatea, am încercat să grăbim schimbarea mentalității și am investit foarte mult în primul showroom dedicat exclusiv mașinilor de tip hibrid, însă trebuie să ne adaptăm pieței în care vindem și clienților cărora ne adresăm. Considerăm că este un dezavantaj
la nivel de business să ai o gamă de motorizări și modele care nu acoperă toate nevoile pieței. Trebuie să ne respectăm și angajații și parteneriatul pe care îl avem cu ei pe termen lung, nu să imităm politica de business a importatorului, axată pe propriul profit. După experiența multor dealeri din țară care au intrat în insolvență sau au pierdut clădirile, noi alegem să mergem mai departe, făcând o schimbare benefică și păstrând echipa care în acești 15 ani le-a oferit clienților cele mai înalte standarde de calitate.
Corectitudinea ne-a caracterizat mereu și de aceea facem noi anunțul schimbării, asumându-ne faptul că alegem să mergem mai departe alături de brandul Skoda. Credem că este cea mai bună alegere, completând perfect brandurile existente în portofoliu: Ford și Volvo. Cu siguranță clienții care vor să beneficieze în continuare de serviciile deosebite oferite de echipele noastre, vor avea de unde să își aleagă modelul care li se potrivește.
Transparența este un principiu definitoriu pentru noi și îl aplicăm atât în relațiile cu clienții, cât și cu toți partenerii noștri, în cel mai sincer mod. Am trecut peste ani de criză, de recall-uri la Toyota, dacă ne aducem aminte de perioada 2008-2009, acela fiind doar începutul, recall-urile continuând și astăzi și afectându-ne imaginea de brand dar și activitatea din service și profitabilitatea totodată. Mereu am fost transparenți în relația cu clienții și le-am transmis toate informațiile pe care le aveam. Inclusiv declarația aceasta este un exemplu de transparență.
Domeniul auto se va schimba radical în următoarea perioadă, iar grupul Mega Auto – ATI Motors Holding a fost deschizător de drumuri în multe privințe când vorbim despre servicii și produse oferite clienților. Grupul nostru a impus standarde greu de atins de concurență și își propune să rămână prima opțiune când un client își doreste mobilitate.
Un exemplu relevant este situația din anul 2011, când am renunțat la brandul Honda, care avea 3,2% cotă de piață la Iași. La nivel european începuse declinul, astăzi cota aceluiași brand este de aproximativ 1% în Iași. În același an (2011) am preluat brandul Ford care avea o cotă de piață în Iași de aproximativ 4,5% și astăzi are o cotă de piață de peste 9,5%.
Luxury Hybrid&Electric Cars, brand al grupului Mega Auto – ATI Motors Holding, cu o experiență de peste 6 ani în comercializarea autoturismelor prietenoase cu mediul, continuă să ofere românilor șansa de a beneficia de noile tehnologii hibrid, hibrid plug-in și electrice, prin afilierea la marii retaileri auto internationali, arondati direct producătorului, punând la dispoziția clienților stocuri cu livrare imediată, la prețuri corecte, un mix de mărci și modele cu niveluri de echipare în premieră.
Mediul de cumpărare și obiceiul clientului sunt într-o dinamică permanentă, ceea ce ne provoacă și pe noi să venim în întâmpinarea așteptărilor clienților noștri prin implementarea unor noi metode și instrumente online.
Suntem optimiști și știm că vom rămâne prima opțiune în mintea clienților atunci când aceștia își doresc servicii de calitate de la un partener în domeniul auto. Avem mare
încredere în brandurile pe care le deținem deja: Ford are o evoluție impresionantă, înregistrând la nivel național creșteri spectaculoase, la Iași clasându-se pe prima poziție la branduri de import din 2012 și până în prezent, cu motoare extrem de competitive, producție inclusiv în România și o gamă de comerciale care este lider absolut la nivel european; Volvo are cel mai bun an din istoria sa – Volvo XC 40 a fost desemnată Mașina Anului în Europa, Volvo XC 60 a fost desemnată Mașina Anului în lume, iar XC 90 nu poate fi depășit încă de alt model la nivel mondial privind standardele de siguranță. Ne-am îndreptat atenția către Skoda, un brand care după ce a fost preluat de grupul Volkswagen, s-a impus pas cu pas la nivel european și surprinde prin noile modele și calitatea produselor. Gama de modele și motorizări este variată și accesibilă și credem că putem să îi reprezentăm în Iași la cel mai înalt nivel.
Dacă în anul 2017 am livrat către clienții grupului Mega Auto – ATI Motors Holding peste 800 de mașini noi, anul acesta, datorită vânzărilor excepționale înregistrate de Ford și Volvo, vom livra către clienții noștri peste 900 de unități, în condițiile în care Toyota este în scădere față de anul trecut.
Sunt convins că în anul următor vom depăși cu mult pragul de 1000 de unități cu Ford, Skoda, Volvo și Luxury Hybrid&Electric Cars.”
Timpul va demonstra cine a făcut mutarea strategică pe tabla de șah, însă istoria ne arată că Grupul Mega Auto – ATI Motors Holding a câștigat mereu cu strategia bazată pe satisfacția clienților.