Sfaturi pentru pregatirea nuntii – Restaurantul

Este foarte important sa stiti ce sa intrebati cand mergeti sa alegeti un restaurant.

Prima data desigur veti intreba daca sala este libera la data pe care ati ales-o voi.

Restaurantele au contracte cu formatii, cu cofetarii, cu agentii care organizeaza evenimente si fac decorarea salii.

Mai intai, cateva comentarii personale. Trebuie sa precizez ca este foarte important, parerea mea, sa aveti formatie care canta live la nunta, nu dj. Pentru invitati acest aspect este foarte important. Fiecare pereche vine la nunta cu o suma fixata pentru darul mirilor, dar, realitatea este ca ea poate varia, poate scadea daca nu s-au simtit bine, sau poate creste cand vad ca mirii si-au dat silinta ca ei sa se simta bine.

In plus, de obicei, pentru ca sa aveti invitati la nunta, trebuie sa mergeti la nunti inainte. Trebuie sa fiti atenti la detalii, unde au gresit, ca sa nu repetati greselile lor.

Acesta este cel mai bun mod de a cunoaste diferite formatii, le ascultati, vedeti repertoriul lor, sau auziti de la cunostinte, mergeti si ii ascultati unde canta de obicei. La fel si in cazul prajiturilor si a torturilor de nunta. In cadrul unei nunti, daca va plac dulciurile, va interesati cum se cheama cofetaria si apoi ii contractati.

Revenind la stabilirea restaurantului pentru nunta, trebuie sa negociati cu persoanele responsabile din cadrul restaurantelor pe care o sa le vizitati, sa nu va impuna formatia cu care au ei contract sau cofetaria, sa va lase sa aduceti bauturile, pentru ca ei pot pune niste preturi mari. Bauturile care se servesc la nunta sunt: whisky pentru barbati si vermut pentru femei. Optional se mai pot adauga gin sau bere. Depinde de ceea ce consuma nuntasii.

Sucurile si apa minerala de obicei sunt incluse in meniuri. Aceste bauturi se pot achizitiona din supermarketuri sau magazine gen cash and carry care au promotii, la 11 sticle cumparate iti dau una gratis, de exemplu.

In ceea ce priveste decorarea salii, unele restaurante au contracte cu agentii de organizari evenimente si va costa mai mult. De exemplu, stiu un restaurant in Iasi unde fiecare husa pentru scaun costa 5 lei, daca ai 120 de invitati, 120 de scaune, trebuie sa dai 600 lei numai pentru husele pentru scaune, sa nu mai vorbim ca se adauga si decorarea mesei de prezidiu. Si nici nu au decat doua culori.

Trebuie sa cautati sali cu rabdare pentru ca exista de exemplu o sala in zona Tudor care are 15 culori diferite pentru huse de scaune, naproane, asigura si flori in restaurant deoarece in mod obisnuit fac acest lucru, toate la un pret modic, 300 lei. Au si la intrare cupola din tul, pe balustrazi tul, totul la acelasi pret. Daca doresti mai poti adauga baloane pe care le cumperi din supermarketuri, de culoarea celorlalte accesorii bineinteles.

O alta intrebare importanta pentru reprezentantii restaurantului este daca se plateste taxa pentru sala, pentru inchirierea salii efectiv. Daca restaurantul nu este in proprietatea celui care vi-l inchiriaza acesta va taxeaza in plus fata de meniurile consumate.

Cel mai bine este sa vizitati un restaurant sambata cand au loc nunti, la ora 17 de exemplu, cand salile sunt deja aranjate sa puteti vedea cum arata. Unii patroni de restaurante ingramadesc scaunele si spun ca au o sala de o capacitate mai mare decat este ea de fapt.

Trebuie discutat si cat costa un ospatar, in functie de cati invitati aveti, trebuie stabilit numarul de ospatari care vor servi. La 100 de invitati trebuie sa fie cam 10 ospatari.

Daca v-ati gasit sala perfecta, faceti contract cu restaurantul, platiti un avans care variaza in jurul sumei de 1.000 lei. Fiti atenti la orele care sunt trecute in contract, orele intre care ati inchiriat sala, dar si la toate celelelalte clauze. Sa fie scris faptul ca ati dat avans si cat a fost avansul.

Alte detalii legate de sala se vor discuta in timpul unei alte vizite la restaurant, mai aproape de eveniment.

De exemplu, momentul dansului mirilor. Se pot folosi artificiile (daca sala este ventilata sau se poate aerisi). Am fost la o nunta recent unde s-a umplut sala de fum si a trebuit sa iasa toata lumea afara. Toti tuseau si avea ochii rosi. Amintiri urate pentru invitati si miri. Au stricat momentul.

Se mai pot folosi masini care scot baloane de sapun. Este foarte de efect momentul, dar daca rochia de mireasa este dintr-un material care se pateaza renuntati la idee.

Alt detaliu ar fi daca restaurantul se afla la parterul unei pensiuni, se poate negocia inchirierea unor camere pentru invitatii care vin de departe, sau chiar a unei camere pentru miri.

Nota de plata pe care o veti primi dimineata va fi cea mai mare pe care ati platit-o vreodata. Va contine:

– Decorarea salii;

– Numarul de meniuri x valoarea unui meniu (150-200 lei);

– Taxa de sala (daca este cazul);

– Bauturi comandate extra de la bar (daca ati dat acceptul sa se consume);

– Plata ospatarilor;

– Artificii.

Fiti atenti, la sfarsit trebuie sa va scada avansul dat.

Voi ce sala ati ales pentru nunta voastra? Care au fost conditiile de inchiriere a salii? Astept cu interes comentariile voastre.

Search

mai, 2024