Sambata, 30 iunie 2012, a avut loc TEDx. Aflat la cea de-a treia editie, marele eveniment s-a desfasurat in sala de conferinte Palas, incepand cu ora 14:00. Au urmt aproximativ 6 ore de calatorie , trecand prin toate ascunzsurile, hopurile si secretele lumii creative. Temele principale pe care au trebuit sa le atinga cei opt speaker invitati au fost marketing, comunicare si PR. Cei mai buni din aceste domenii s-au prezentat cat au putut de bine pentru a tine captata atentia publicului.
Urmand conceptual “idei care merita impartasite” TED a creat platform locala numita TEDx, care permite unor parteneri locali sa organizeze evenimentul sub licenta TEDx. September a fost agentia care a continuat traditia TEDx-ului de anul acesta la Iasi.
Moderatorul, Ciprian Ionescu, Creative Partner September a facut ca trecerea de la o discutie la alta sa fie facuta intr-un mod corect si facil.
Corin Chiriac, Online Planer Publicis a fost primul speaker care a dus la cunostinta tuturor termenul de “educatie”.
Ruxandra Predescu, PR Consultant a imbinat educatia cu cultura si marketingul si a vorbit despre Festivalul International de Teatru. Din tot discursul am retinut sintagma “Cultura face diferenta”.
Elena Manolache, Marketing & PR Director Toyota Iasi si-a axat discursul pe emotie, culoare si pasiune. Printr-un motto conceput de Sakichi Toyota, ea ne-a dat tuturor invitatilor curaj, inspiratie si puterea de a depasi esecurile: “Calea spre viitor este luminata de cunoasterea trecutului”.
Adriana Ursache, Director executive Asociatia “Industrii creative”, a incheiat prima parte a evenimentului cu o poveste despre transformare: cum sa facem din Iasi un oras creativ!
Razvan Matasel, Partener “Arsenoaiei si Matasel”, a dat startul celei de-a doua parte, care s-a dovedit a fi mai dinamica si mai interesanta din punct de vedere al prezentarilor. El ne-a adus la cunostinta trei caracteristici a ideii in comunicare: ideea strategie in comunicare, ideea creativa si ideea executionala. Razvan ne-a prezentat un filmulet, un experiment realizat de Grolsch, care le-a dat bioritmul peste cap a 14 oameni . Li s-au luat ceasurile, telefoanele si au fost pusi sa faca sesiuni pe diferite teme: batut tobe. Ei au stat patru zile si trei nopti intr-o incapere, undeva la munte, departe de lumina naturala si de zgomotul exterior. Daca ai peste 18 ani poti accesa linkul http://www.experimentalist.ro/experiencehotel/ . De la Razvan am invatat ca timpul este foarte versatile ca experienta si trebuie sa te bazezi pe ritm.
Ne-a fost prezentat un filmulet- discurs de la TED Global.
Bogdana Butnar, Head of Telco/E-commerce Google, ne-a recomandat sa nu plecam la drum in marketing sau PR fara sa citim “The Cluetrain manifesto”, deoarece gasim acolo limbajul de marketing.
Adrian Botan, Regional Creative Director McCann Romania, a fost omul pentru care TEDx-ul s-a mutat la o alta data. El ne-a vorbit de campanii de publicitate cu impact in Romania si ne-a adus la cunostinta existent ciocolatei ROM, un leu la raft, 9 lei la Cannes.
Marius Ursache, CCO Grapefruit a incheiat sesiunea speakerilor cu informatii despre fanii brandurilor, interactiunea oamenilor cu brandul si ne-a recomandat bravatar.me .
Dupa intrebari si raspunsuri, Cosmin Vaman ne-a incantat cu muzica folk. Cireasa de pe tort a fost cantecul compus chiar in cele 5 ore de TEDx, care mentiona pe fiecare speaker si tema cu care acesta a venit in fata publicului.
Cocktailul a fost prilejul unei intalniri nonformale dintre public si speaker, care a incheiat cea de-a treia editie a evenimentului anual TEDx. (Technology, Entertainment, Design, x=independently organized TED event).