februarie, 2020

25feb12:00 am11:59 pmMarea Degustare de la Castel, Iasi

Mai mult

Detalii eveniment

Marea degustare “in orb” de la Castel, Iasi
Turneu pe echipe de degustare in orb
Editia 2, 25 februarie 2020, Restaurant La Castel,
Regulament
1. ORGANIZARE
1.1 Organizarea tuturor fazelor turneului va avea un comitet organizator format din 5(cinci)persoane( Liviu Hutanu – somelier Fenice Palas, John Vranescu- somelier Carbon, Laura Daps, Daniela Buzincu – somelier independent, Costel Agape- somelier Bolta Rece)
1.2 Comitetul organizator prevede selectia vinurilor, servirea lor si numirea membrilor juriului( Propusi :Neculai Ciulu – director La Castel, Gabriel Stoica – oenolog Hermeziu, Druta Mihai – președinte somelieri Moldova, Focea Mihai- oenolog Gramma, Ilie Ciomaga – oenolog Bucium, Robert Axinte – director Hermeziu, George Malutan- oenolog CV Cotnari, Catalin Zamfir – profesor USAMV, Traian Petrea – membru ADAR) cat si a unui Head Somelier(cel ce va coordona somelierii in servirea vinurilor).
1.3 Directorul concursului trebuie sa supravegheze regularitatea operatiunilor relative concursului, sa ia decizii la cald, sa stinga eventualele controverse prin decizii corecte si trasparente.
2. INSCRIERE
2.1 Pot sa participe la turneu oricate delegatii(aferente oraselor), fiecare delegatie poate sa inscrie 1(una) sau mai multe echipe compuse din minim 3(trei) si maxim 5(cinci) participanti din aceeeasi delegatie+ 2(doi) rezerve. Fiecare echipa trebuie sa aiba un nume de echipa(alegere dupa fantezie- ex „Hunters Iasi”.
2.2 Inscrierile la turneu se incheie pe 1 februarie 2020, la adresa de email : danvranescu@gmail.com sau
daniel.haidarli@artech-textiles.ro, atasand o copie a studiilor de somelarie(indiferent daca in tara sau strainatate). Pt studenți/masteranzi/doctoranzi la vinificație trebuie o copie după carnet de student iar pt cei cu studii terminate in domeniu o copie după diploma.
2.3 Numarul maxim de echipe admise la a doua editie –30(treizeci) echipe.
2.4 Daca nu se vor inscrie un numar minim de 10 (zece) echipe, concursul se va anula pana la o data ulterioara.
2.5 La concurs pot participa somelieri membri activi sau nu, posesori orice diploma (OSR, ASR, Sergiu Nedelea, WSET, independent, neautorizati, UE, etc),studii de vinificație sau oenologice, delegatiile pe orase pot propune echipe multiple( exemplu delegatia Iasului poate avea mai multe echipe).
2.6 Nu pot participa la concurs membrii Juriului, comitetul organizator sau presedintele concursului.
2.7 Pana la 1 februarie 2020, delegatiile inscrise trebuie sa comunice numele echipajului+ rezerve(fiecare in parte cu copii de C.I.) pe adresa de mail danvranescu@gmail.com sau daniel.haidarli@artechwine.ro
2.8 Participarea costa 150(sutacincizeci) euro(la cursul BNR) pentru fiecare echipa, pt cei care se inscriu in anul 2019, pt cei care se inscriu in ianuarie 2020, taxa va fi de 200(doua sute) euro.
2.9 Se vor acorda 1(unu) wild card:
– echipa cu cea mai mică medie de vârsta
Wild card – înscriere gratuită
3. SCOPUL CONCURSULUI
3.1 Echipele se “bat” pentru a recunoaste in orb 15(cinsprezece) vinuri, echipele trebuie sa se imbrace in uniforma de somelier sau costum negru in cazul celor cu studii de vinificație sau degustatotori autorizați.
3.2 In baza raspunsului dat, fiecare echipa va avea un punctaj atribuit, castiga echipa cu cel mai mare punctaj.
4. Programul Turneului
4.1 Concursul dureaza o singura zi. 25 februatrie la de la ora 13(treisprezece)
4.2 Cu o ora inainte de concurs, echipele si participantii trebuie sa se prezinte la directul de concurs, pentru a indica component echipelor si eventualele schimbari, care trebuie communicate la inscriere. Nu intra in concurs echipele care nu au minim 3(trei) componenti.
Fiecare reprezentant trebuie sa se prezinte in tinuta de somelier, indiferent de asociatia din care face parte, adica pantalon(fusta) negru(a), camasa alba, papion, sort, taste du vin. Pt studenți sau masteranzi in vinificație ținuta va fi similară ca la somelieri( costum negru, cămașă albă). La fel și pt cei cu studii terminate in domeniu.
4.3 Fiecare echipa, fiecare component va avea un badge cu numele echipei, si numele delegatiei( exemplu de la delegatia Cluj pot si 3 echipe)
4.4 Fiecare echipa va avea propria masa indicata de directorul de concurs, cu numele echipei pe rezervare.

4.5 Fiecare echipa va avea la dispozitie pe masa, paine, apa, deversor, foi albe .
4.6 La fiecare masa va fi alocata 1(una ) fisa de degustare cu numele echipei, care va trebui sa fie semnata de fiecare component.
4.7 Vor fi servite 15 (cincisprezece) vinuri:
– 5 albe
– 5 rosii
– 1 spumant
– 2 roze
– 2 dulci
Vinurile sunt de provenienta din toate zonele tarii, de anul acesta vor fiintroduse si 4( patru vinuri din Republica Moldova, in care un soi( soiuri românești/moldovenesti și internaționale) va avea minim 80%, vinuri in care nu exista barique in excedent pentru a nu influenta autenticitatea inclusiv recunoasterea soiului.
4.8 Sticlele de vin vor fi deschise intr-o sala separata de sala de concurs de catre juriul organizator. Continutul fiecarei sticle va fi varsat in decanter, pentru a garanta omogenitatea vinului, fiecare decanter va fi dat catre somelierul de serviciu, fapt care garanteaza ca vinul sa nu fie recunoscut dupa forma sticlei.
4.9 Echipele trebuie sa completeze fisele de degustare lizibil, adaugand pt fiecare vin urmatoarele informatii:
– soiul predominant
– anul
– alcool , 2(doua) variante 11-12.9% sau 13-15%
– regiunea viticola- 9(sase) regiuni in concurs(Romania – Moldova, Banat, Transilvania, Dobrogea, Oltenia si Muntenia, Crisana si Maramures, Republica Moldova -Valul lui Traian, Codru, Stefan Voda)
4.10 E posibil sa consulti carti, agende personale, telefon, fara limite. Recunoasterea soiului va fi fructul muncii de echipa.
4.11 Nu se poate comunica intre echipe in timpul turneului, asta duce la DESCALIFICARE AUTOMATA.
4.12 Fiecare echipa va alege in cadrul ei un capitan care va comunica cu directorul de turneu(doar el).
4.13 La fiecare 7(sapte) minute va fi servit un vin, dupa ultimul vin directorul turneului ridica toate fisele de la toate mesele.
4.14 Dupa punctaj se va face clasificarea echipelor si anuntata la o ora dupa terminarea turneului.
4.15 Daca vor fi mai multe echipe cu acelasi punctaj se va face o finala cu 5(cinci) vinuri pentru a departaja primele trei echipe.
4.16 Maximul de punctaj obtinut poate fi de 750 puncte( saptesutecincizeci , 15 vinuri *50 p).
5. PUNCTAJUL
5.1 Punctele sunt alocate de juriu dupa urmatoarele criterii:
Soiul predominant  15 puncte
Anul  10 punct daca nu identificati soiul
15 puncte daca identificati soiul
Alcool
11-13%
13-15%  5 puncte daca nu identificati soiul
10 puncte daca identificati soiul
Regiunea  5 puncte daca nu identificati soiul
10 puncte daca identificati soiul
Punctajul maxim va fi de 50(cincizeci) puncte/VIN/echipa.
Timp de gandire alocat -7(sapte) minute pentru fiecare vin
6. DESFASURAREA CONCURSULUI
6.1 ora 12- inregistrare concurenti
6.2 ora 13 – incepe concursul
6.3 ora 16- premierea
6.4 ora 18 – Cina festiva
7. PREMIILE OFERITE
7.1 LOCUL 1- ECHIPA CASTIGATOARE :
– vinuri in valoare de 2020( douamiidouazeci) euro
– medalii inscriptionate, diplome si cupa
7.2 LOCUL 2- ECHIPA CU AL DOILEA PUNCTAJ
– 2020 lei(douamiidouazeci)
– medalii inscriptionate, diplome si cupa
7.3 LOCUL 3 – ECHIPA CU AL TREILEA PUNCTAJ
– medalii inscriptionate, diplome si cupa
– 2020/2 – 1100 lei(omieosuta)
7.4 ECHIPA CEA MAI TANARA( CEA CARE VINE CU WILD CARD)- CEA MAI MICA MEDIE DE VARSTA, UNA DIN DOUA ÎNSCRISE!
– premiile vor fi completate ulterior
– medalii inscriptionate, diplome si cupa
7.5 TOMBOLA (pe echipe)
– premiile vor fi completate ulterior
7.7.PREMII SPECIALE:
– premiile vor fi completate ulterior
8. CINA FESTIVA
8.1 Toti participantii sunt invitati gratuit la Castel incepand cu ora 18 la cina, cu meniu bufet care cuprinde antreuri + felul 2 + apa + vin
Media:
– Studio Up
– TVR Iasi
– Digi TV
– Iasi TV Live
– 7 Iasi
Fotograf oficial- Nicu Bostan
Vor fi transmisii live, deci concursul este monitorizat video pe toată durata lui.
SPONSORI PRINCIPAL: Artech Wine Botosani, Restaurant La Castel, Iasi
Presedinte de concurs- Daniel Vranescu,
Telefon 0040 786069175,
Mail danvranescu@gmail.com sau dan.vranescu@cramahermeziu.ro
Director de concurs- Haidarli Daniel,
Telefon 0040 722663021
Mail – daniel.haidarli@artech-textiles.ro
Facebook- https://Facebook.com/Vinigraphy

Ora

(Marti) 12:00 am - 11:59 pm

Lasă un răspuns

X