In 1895 este inaugurat podul de la Cernavoda. La acea vreme cel mai lung pod din Europa, acesta a fost proiectat si construit de catre Anghel Saligny.
Construirea acestui pod a durat 5 ani, intre 1890 si 1895, iar scopul acestuia a fost acela de a asigura legatura feroviara intre Bucuresti si Constanta. Regele Carol I a dat startul lucrarilor de executie pe 26 noiembrie 1890.
Podul de peste Dunare are o deschidere centrala de 190 de metri , alte 4 deschideri de 140 metri, un viaduct cu deschideri de 60 de metri. Podul se afla la 30 de metri deasupra Dunarii, pentru a permite si vaselor mari trecerea.
Podul de peste Borcea include 3 deschideri a cat 140 de metri si un viaduct cu 11 deschider a cate 50 de metri. Insula Borcea constituia la acea vreme o balta si era traversata de 14 kilometri de cale ferata. Pe insula a mai fost realizat un viaduct de 34 de estinderi a cate 42 de metri.
Toate aceste rampe de acces si 4087.95 de metri de poduri formau in acel moment cel mai lung complex de poduri construit vreodata in Romania si al treilea ca lungime din lume. Deschiderea centrala, avand 190 de metri era cea mai mare din Europa continentala.
Costul acestui tronson de linie ferata Fetesti Cernavoda, plus liniile de cale ferata si statiile a fost de 35 de milioane lei aur!
Complicat sistem si scump ai spune? Noi ne-am ratacit putin doar scriindu-va despre el. Echipa InOras se mandreste cu realizarile romanilor si va sfatuieste sa faceti la fel!