Madonna Louise Ciccone (n. 16 august 1958, Bay City, Michigan, Statele Unite ale Americii), supranumită „regina muzicii pop” este o cântăreață americană, actriță, producătoare și compozitoare de muzică pop, câștigătoare a multor premii Grammy, laureată a Globului de Aur și autoare de cărți.
Născută în Bay City, Michigan și crescută în Rochester Hills, Michigan, Madonna s-a mutat în New York Citypentru a deveni dansatoare.
Și-a lansat albumul de debut în 1983, de pe care trei melodii au ajuns în top 20 în Statele Unite. După o interpretare memorabilă la prima ediție a MTV Video Music Awards din 1984 a piesei „Like a Virgin”, obține primul hit în Statele Unite și Australia.
Albumul care poartă numele piesei a ajuns de asemenea pe locul 1 în Billboard 200.Anul următor joacă în Căutând-o pe Susan pentru care primește recenzii pozitive.
În 1986 lansează True Blue care produce multiple hituri 1 în toată lumea, și este nominalizată la premiile Grammy pentru cântecul „Crazy for You” de pe coloana sonoră a filmului Vision Quest. În 1987 joacă în Who’s That Girl care este primit rece de către critică și public, cu toate că soundtrack-ul se dovedește a fi un succes în topuri, melodia „Who’s That Girl” devenind un hit internațional, iar turneul cu același nume a fost un succes comercial și critic.
După divorțul de Sean Penn din 1988, cu care se căsătorise în 1985, se întoarce cu unul din cele mai apreciate albume ale ei, Like a Prayer, primul videoclip de pe acesta stârnind puternice controverse.
Originea catolică nu a avut nicio influență asupra vieții amoroase a artistei. Aceasta a avut mai multe relații amoroase de scurtă durată, căsătorindu-se de două ori. Are patru copii, dintre care doi născuți în afara căsătoriei și doi adoptați din Malawi.
Prima apariție șocantă a artistei într-un spectacol a avut loc la premiile MTV Video Music Awards din 1984, unde a interpretat melodia „Like a Virgin”. Madonna a apărut imbrăcată într-o rochie de mireasă, purtând o curea cu însemnul „Boy Toy”. Interpretarea acesteia a avut o coregrafie provocatoare, ea făcând câteva mișcări sexuale sugestive și ridicându-și rochia, până la punctul în care i s-a văzut jartiera. Cu toate că publicul a fost șocat, după această întamplare popularitatea cântăreței a crescut și mai mult.
Deși apăruseră încă din 2006 zvonuri că Madonna va veni în România cu turneul Confessions, acestea s-au dovedit într-un final a fi false. Pe 30 ianuarie 2009, pe site-ul oficial al Madonnei a apărut o știre conform căreia cântăreața avea să continue turneul Sticky & Sweet cu mai multe date în Europa, printre țările menționate fiind și România.La scurt timp a apărut și programul turneului, România și Serbia nefiind incluse însă aici, mulți crezând că artista și-a anulat cele două concerte, posibil din cauza lipsei unei arene destul de mari.
Totuși, pe 19 februarie, site-ul oficial al cântăreței a confirmat sosirea acesteia în România. Locul concertului a fost stabilit în parcul Izvor, pe data de 26 august 2009, venirea Madonnei în România fiind sponsorizată de compania Vodafone. Clienții acesteia au putut cumpăra bilete de pe 23 februarie, devenind disponibile publicului larg pe data de 3 martie. La numai două zile de la punerea acestora în vânzare, peste trei sferturi au fost rezervate, site-ul MyTicket.ro numărând peste 70.000 de vizitatori unici interesați de concertul artistei. Potrivit Vodafone, pentru acest concert s-au inregistrat cea mai mare cerere de bilete și, totodată, cea mai rapidă vânzare, în comparație cu orice alt spectacol organizat până acum în România. Încă din prima zi, biletele din zona Gazon A s-au epuizat, organizatorii fiind nevoiți să suplimenteze numărul acestora. La doar două luni de la punerea în vânzare a biletelor, mai rămăsesără mai puțin de 20% din bilete disponibile, conform Emagic. Cu o lună înainte de spectacol, mai rămăsesără 500 de bilete și 20 de pachete Gold disponibile spre vânzare.
Conform unor surse, Madonna a cerut 2 milioane de euro pentru concertul din România.
Solista a sosit în România pe 25 august. Concertul s-a desfășurat conform planului cu toate că o întâmplare a atras atenția presei internaționale: înainte de piesa „You Must Love Me”, Madonna a atras atenția asupra discriminării romilor în Europa de Est, ceea ce i-a făcut pe mulți să o huiduie. În semn de mulțumire pentru mesajul adresat rromilor, solista va primi în acest an de la Florin Cioabă, regele rromilor din România, o diplomă de aur, lucrată manual de un bijutier din Italia.
Madonna a lucrat cu mulți regizori de succes și a produs videoclipuri care sunt considerate de unii ca fiind artistice. Videoclipurile ei conțin referiri la sarcinile adolescentine („Papa Don’t Preach”), rasism („Like a Prayer”), religie („La Isla Bonita”), sex („Justify My Love”), violență („Die Another Day”), politică („American Life”), dans („Lucky Star”) și cluburi („Music” ). Clipul filmat pentru „Bedtime Story” a fost achiziționat de Muzeul de Arte Moderne din New York.
Cu peste 200 de premii internaționale, nominalizări la nenumărate festivaluri, cariera Madonei se întinde pe ani buni, fiind considerați de unii critici, o artistă a mai multor generații.
Sursă (date+poză): wikipedia.org