„Beware of Images” sau cum ne seduc imaginile

In 1929, artistul belgian Rene Magritte a creat „The Treachery of Images”, celebrul tablou care infatiseaza o pipa, sub care sta inscrisul, la prima vedere paradoxal, „Ceci n’est pas une pipe” („Aceasta nu este o pipa”). In momentul in care criticii i-au reprosat ca, de fapt, aceea era cu adevarat o pipa, Magritte le-a raspuns, extrem de nonsalant, ca ar trebui atunci sa incerce sa fumeze tutun cu ea. Ideea pe care voia sa o transmita pictorul belgian era ca imaginile ne pot seduce si ne pot insela ratiunea.

Aceasta idee este si cea care sta la baza documentarului „Beware of Images”, un film animat despre istoria imaginilor. Cum suntem din ce in ce mai expusi la media, este esential sa intelegem istoria, scopul si mecanismele reprezentarilor vizuale. Pelicula exploreaza si complexa legatura dintre tehnologie si efectele  mass-media asupra societatii. Pe langa partea de divertisment si relaxare, scopul documentarului este sa devina un instrument de educatie mediatica, care sa poata fi inteles de toata lumea.

Filmul este impartit pe cincisprezece capitole care ating o multitudine de subiecte. De la picturile din pesteri pana la jocurile video, publicul va avea parte de o adevarata aventura in lumea imaginilor.

Realizatorul „Beware of Images” este Sergio Toporek, artist, designer si regizor de filme independente. De origine mexicana, Toporek a tinut multe prelegeri pe tema comunicarii vizuale, iar documentarul creat de el are la baza o cercetare realizata la University of British Columbia din Vancouver. 

Lansarea documentarului va avea loc in anul 2013

Search

decembrie, 2024