Inaugurarea ansamblului urbanistic Palas Iaşi, o investiţie de 260 milioane de euro a companiei Iulius Group, va fi marcată, timp de patru zile, de evenimente de amploare, unele fără precedent la nivel naţional şi de notorietate mondială. Din 31 mai 2012, locuitorii din regiune şi chiar din afara ţării sunt aşteptaţi să descopere tot ceea ce oferă primul centru multifuncţional de tip “lifestyle” din România.
Unul dintre cele mai surprinzătoare momente şi, totodată, evenimentul major al zilei de sâmbătă, 2 iunie 2012, îl constituie o manifestare organizată pentru prima oară în România, care va aduce comunităţii ieşene recunoaştere pe plan internaţional. De la ora 21.00, Palas invită publicul să participe la cea mai mare lansare de lampioane din lume şi la doborârea recordului mondial, pentru ca Iaşiul să fie aşezat pe harta Guinness World Records. Peste 20.000 de felinare din hârtie ecologică vor fi înălţate noaptea pe cerul oraşului, din faţa Palatului Culturii, într-un spectacol inedit de lumină şi culoare. Recordul actual pe care ieşenii trebuie să îl doboare este deţinut de India.
Lampioanele simbolizează noroc, longevitate, fericire, prosperitate şi împlinirea dorinţelor. Felinare „zburătoare” sunt confecţionate din materiale bio-degrabile şi non-inflamabile. Evenimentul va beneficia de prezenţa unui reprezentant oficial al Guinness World Records, care va omologa recordul, şi va fi supervizat de instituţii abilitate, traiectoria lampioanelor fiind urmărită de personal specializat.
Pe 2 iunie 2012, toţi ieşenii sunt invitaţi de Palas să îşi pună o dorinţă şi să contribuie la atingerea recordului mondial care va aduce oraşului un nou titlu Guinness World Records. După lansarea lampioanelor, publicul va dansa pe ritmurile îndrăgitului artist Ștefan Bănică Junior.
Ansamblul urbanistic Palas Iaşi introduce conceptul „lifestyle center” pe piaţa de „mixed-use developments” din România. Palas este un centru multifuncţional regional şi cuprinde: spaţii comerciale, clădiri de birouri clasa A, hoteluri de 4*, apartamente, cea mai mare parcare subterană din România (cu aproximativ 2.500 de locuri), grădină publică de 50.000 mp, cinema multiplex, amfiteatru în aer liber, carusel veneţian, patinoar sezonier etc.
Componenta de retail a ansamblului Palas este unică prin mixul între „shopping mall” şi „shopping street”. Palas Mall are o suprafaţă închiriabilă de 47.500 mp şi 132 de magazine, food court cu 1.300 locuri, Village Cinemas cu 9 săli şi una de tip VMAX, cafenele, restaurante cu specific internaţional, hypermarket Auchan, zone de joacă pentru copii şi variate posibilităţi de entertainment.
Palas Shopping Street este prima stradă comercială de nivel occidental din România şi se desfăşoară pe o suprafaţă închiriabilă de 6.600 mp.
Printre brand-urile care vor fi prezente la Palas se numără: Auchan, H&M, Tommy Hilfiger, Massimo Dutti, Zara, Subway, C&A, Humanic, New Look, Douglas, Stradivarius, Bershka, Pull&Bear, Oysho, LC Waikiki, Camaïeu, Stefanel, Hervis Sports, Levi’s, Motivi, Oodji, L’Occitane, Sephora, Intersport, Ecco, Il Passo, Deichmann, KFC Drive Thru, Pizza Hut Delivery etc.