Raportează o problemă

sau anuleaza

FEEDBACK

logo

ContactDespre noiOfertaCariereNourasi

Sculptura Digitala Pentru Incepatori - Zbrush Core Skills

15 AUG MIE

poster Sculptura Digitala Pentru Incepatori - Zbrush Core Skills Iaşi

Sculptura Digitală pentru Începători - Abilități esențiale în Zbrush

Salut!
În această a 2-a ediție plecăm iar la drum și învățăm Zbrush de la zero.

Pentru cei care nu cunosc programul, Zbrush este un software esențial în industria CG (Computer Graphics) atunci când vine vorba de sculptura 3D. Fie că vrei să îți faci personaje, obiecte sau scenarii în 3D, Zbrush îți oferă o veselie de unelte la dispoziție, tot ce ai de făcut este să le înveți.

Deoarece are atât de multe posibilități și unelte este un program intimidant și greu de înțeles la prima vedere, dar cu ajutorul meu vei trece prin toate lucrurile esențiale până când ai să ai o bază solidă a programului și a sculpturii de unde vei putea să te joci și să creezi tot ce iți imaginezi.

Pe scurt, avem propriul atelier de sculptură în casă, unde putem crea tot ce ne imaginăm la orice nivel de detaliu. 

Pentru detaliile rapide ale cursului puteți sări peste acest mult text de mai jos.

----------------------------------------------------------------------
Opțional - O "grămadă de detalii despre curs și despre mine


Un instructor trebuie să respecte două lucruri fundamentale, cunoscute sau intuite de către cei ce pot fi profesori, acestea sunt următoarele:


1. Orice program are povestea lui ce trebuie spusă ca la carte!

Introducere, cuprins și încheiere. Ați observat că, pentru un film care va încantat nu trebuie să faceți un efort ca să vi-l amintiți? De ce?
Deoarece fiecare poveste are un fir narativ logic și ne este foarte ușor să reținem contextul principal fără prea mult efort. Știu și acum dacă Jon Snow supraviețuiește sau nu.
Știu ce s-a întâmplat cu inelul din Lord of the Rings și știu că Star Wars nu este despre stele care se luptă între ele, și lista continuă.

Știu aceste lucruri deoarece fiecare "univers" în parte mi-a fost prezentat într-un ritm anume. Inițial cartea, sau filmul, îmi descrie contextul, introduce personaje, apoi drama și actiunea, "oare cum o să depășească eroul meu situația asta?".
Sau un exemplu din contextul nostru: "Modelul meu din ZBrush are o rezoluție ciudată și nu reușesc să mai fac nimic!". Nu vă îngrijorați, dacă sunteți pasionați de jocuri, basme și în general artă, știți că binele învinge totdeauna!
Așa cum noi în cadrul cursului vom depăși fiecare obstacol previzibil, pe rând. După un timp, dacă am uitat un detaliu, având o fundație solidă și cunoscând bine contextul în care se desfășoară acțiunea, îmi este foarte ușor să găsesc răspunsul.
Când ajung în punctul acesta depășesc un mare obstacol invizibil, și aici intervine al doilea principu de bază:


2. Știu ce nu știu - Sau altfel spus, cum să scap de "Nu știu ce nu știu".


Adică, Cel mai mare obstacol atunci când învăț ceva nou este același de fiecare dată: Nu știu încă ce ar trebui să știu, ca să pot să fiu "fluent" în ceea ce fac!
Este complicat, dar este mai real si mai simplu de depășit decât pare la prima vedere.

Încerc să caut tutoriale și ajung într-un final să mă pierd în noianul de detalii, și mai imposibilă mi se pare ideea că pot să învăț ce am acum in fața mea.
Când vrem să folosim pentru prima dată un program, de obicei avem și un motiv. "Vreau să fac un banner/diploma/felicitare în Photoshop"; "Vreau să fac bani din ceea ce-mi place să fac"; "Vreau să fiu recunoscut pentru ceea ce știu să fac!"; "Vreau să iau multe like-uri pe Facebook" :)

Și atunci caut un tutorial care îmi poate arăta cum să fac acestea. Problema este că deși urmăresc acele instrucțiuni, după ce termin de repetat ce mi s-a spus să fac îmi dau seama că nu am învățat mai nimic din programul respectiv. De ce?

Pentru că stilul acesta de a învăța încalcă prima regulă, nu spune povestea programului de la început până la sfârșit. Povestitorul programului nu își permite printr-un filmuleț pe youtube să vă spună toată povestea.
Cum ar fi serialul vostru preferat dacă ar începe cu sezonul 2 episodul 6, ar continua cu episodul 3 și tot așa. Nu ar mai avea sens! Și ceva care poate fi învățat, devine aproape mistic de dificil.

Mă numesc Ionuț Olteanu și cu permisiunea voastră, voi fi naratorul programului ZBrush. De mai bine de 15 ani de invățat și folosesc diverse programe precum: Photoshop, Illustrator, inDesign, After Effects, Clip Studio Paint, Marvelous Designer, ZBrush, Substance Painter etc., mă opresc ca să nu vă plictistesc, astfel am dezvoltat propriul stil de a învăța, care îmi permite să abordez un program cu același entuziasm pe care îl am atunci când vreau să văd un serial nou sau să citesc o carte bună. 

În 2016 l-am cunoscut pe Alex Trofin, omul din spatele Lex Hobby Store și am inceput o colaborarea pe design grafic cu tematica board games si reviste Marvel: Spiderman, IronMan, Thor, Deadpool. În alte cuvinte am descoperit o altă persoană care îmi împărtășește pasiunea de jocuri, cărți, filme etc.

Vă felicit dacă ați reușit să citiți până aici! Este dovada seriozității și pasiunii voastre pentru ZBrush și Sculptura Digitală.

------------------------------------------------

Detaliile Cursului

Ce Învățăm?

Abilități fundamentale.
Începând cu un ritm ușor si comfortabil, mergem înainte pas cu pas. Astfel plecăm de la navigarea în Zbrush, la înțelegerea și simplificarea interfaței, până la unelte avansate care pot genera texturi cu detalii incredibile sau câmpii cu mii de firicele.

* Învățăm despre interfață și cum să o customizăm pentru un mod de lucru propriu, rapid și eficient.
* Despre tool-uri folosite atât în sculptura organică, dar și în cea hardsurface (don't worry, o să aflați mai târziu ce însemnă :) ). Ex: Brushes, Masking, Polygroups, ZModeler, ZRemesher, Dynamesh etc. Mă opresc aici deoarece nu au sens momentan. Fiți siguri că veți ști tot ce trebuie știut în ZBrush!
* La fiecare pas tragem cu ochiul în studiourile mari din lume. Ex: Cu ce brush-uri își sculpteză Blizzard modelele pentru World of Warcraft, Overwatch, Heroes of the Storm etc., dar mai ales, cum gândesc ei atunci când vor să facă un obiect 3D din punct de vedere artistic.
* Discutăm despre procesul prin care ne ducem modelul nostru extrem de detaliat și îl pregătim pentru un engine(motor) de joc, sau pentru animație. 


Printare 3D - Este deja un concept bine știut care a depășit de mult stadiul de "idee fascinantă". Printarea 3D se întâmplă acum, în prezent.
Atunci când stăpânim ZBrush, avem la dispoziție un atelier de sculptură incredibil de complex și complet, în propria casă.
Cerința modelelor 3D fiind mare și mereu în creștere, putem să ne transformăm creațiile în obiecte concrete. Astfel arta întâlnește pragmatismul, ce le permite artiștilor din prezent să iși asigure serios existența folosind acest program.

* Pentru a nu ne pierde în detalii tehnice greu de retinut, dacă le scoatem dintr-un context anume, primul nostru model va fi simplu, dar suficient de interesant cât să ne țină captivați.
* Având contextul potrivit, ne creăm acest model pe masură ce învățăm fiecare instrument în parte.
* Tot în această primă poveste, discutăm și analizăm stiluri artistice diferite. Ce înseamnă un personaj stilizat, sau un obiect stilizat? Aflăm răspunsul din punct de vedere practic și ne customizăm interfața și uneltele potrivite pentru a crea sculpturi ce spun povești.
* Veți primi modelul creat de voi în această etapă, printat de către noi!


Personaje stilizate - În acest segment vedem cum putem modelăm personaje, pornind de la desene 2D

* Acum, avem deja abilitatea de a sculpta, ne putem deschide modelele, adăuga forme noi și detaliate și înțelegem cum funcționează ZBrush. Deci suntem pregătiți să mergem mai departe!
* Astfel ne aventurăm pe teritorii "înfricoșătoare" ce țin de anatomia simplificată a personajelor stilizate. Vedem cum ne putem folosi de referințe 2D si de Concept-Art pentru a fi siguri că acest curs ne va fi rampă de lansare în lumea sculpturii digitale.


Pentru cine este acest curs?

Cursul este destinat persoanelor fără experiență în ZBrush, sau foarte puțină, ce se pot încadra în următoarele categorii:
1. Nu au deloc experiență în modelarea 3D de orice fel, sau în domeniul tradițional de sculptură.
2. Au cunoștințe de modelare în alte programe (3DS Max, Maya, Blender, Modo, etc.), dar care vor să adauge ZBrush în procesul lor de lucru.
3. Artiști, sculptori cu experiență în mediul tradițonal care doresc să își transfere cunoștiințele în mediul digital.


Ce am nevoie?

1. Un laptop personal pe care să fie instalat ZBrush 2018. Aici veți beneficia de ajutorul nostru în momentul înscrierii la curs! Începem frumos, curat și cu profesionalism.
2. O tabletă grafică (de orice fel). FOARTE RECOMANDAT, dar nu este obligatoriu. De retinut că experiența ZBrush fără o tabletă grafică este mult mai scazută.


Durata Cursului - Trecem la modul practic

Pentru o experiență optimă de învățat, am decis să structurăm cursul în felul următor:

Înscrierile se pot face până pe 15 august inclusiv, si tot atunci vom începe cursul. 
20 de ore timp de 4 săptămâni:
De 2 ori pe săptămână câte 2.5 ore.

Astfel, putem avea suficient timp intr-o zi cât să menținem un ritm stabil și echilibrat, în care fiecare dintre noi înțelegem unde ne aflăm și putem procesa informații noi.
Zilele vor fi alese la o distanță între ele, pentru a avea timp să ne odihnim și să asimilăm informațiile dintre ședinte.

Cursul va începe de la ora 18:30 pentru a lua în vedere pe cei dintre noi care nu au dimineața liberă. 

Ședințele se vor ține în spațiul Fab Lab Iasi, fiind un mediu ideal pentru genul acesta de activități.

BONUS: La finalul cursului veți avea modelul vostru printat 3D.

Preț: 800LEI

Vă așteptăm pe toți cei doritori să învățați cum putem aduce povești nemuritoare din imaginația noastră în lumea reală!

Pentru înscrieri vă rog să completați aici: https://goo.gl/forms/jEYMWJcgAmn2l6OV2

Pentru mai multe informații: Ionuț Olteanu 0754377624

0 Comentarii

Adauga comentariu

Adaugă comentariu

Evenimente similare recomandate in Iaşi

Copyright © 2004-2011 Inoras.ro  •  Designed by code932.com

www.inoras.ro trafic.ro