Raportează o problemă

sau anuleaza

FEEDBACK

logo

ContactDespre noiOfertaCariereNourasi

Marea Degustare de la Iasi

20 MAI LUN

poster Marea Degustare de la Iasi Iaşi

Marea degustare “in orb” de la Iasi
Turneu pe echipe de degustare in orb

Editie pilot, Iasi, 2019, 20 mai, Restaurant La Castel,
Regulament
1. ORGANIZARE
1.1 Organizarea tuturor fazelor turneului va avea un comitet organizator format din 8(opt) persoane( Liviu Hutanu – somelier Fenice Palas, Alexandru Babii- somelier La Castel, John Vranescu- somelier Carbon, Ilinca Gorodenco- somelier Treaz@Nu, Gabriel Baesu- somelier Mamma Mia, Patras Razvan- somelier Pleiada Boutique, Costel Agape- somelier Bolta Rece, Marius Ungureanu- somelier La Castel, George Chicos- somelier Domeniul Bogdan, Ionut-Andrei Năsui - somelier Domeniul Coroanei Segarcea).
1.2 Comitetul organizator prevede selectia vinurilor, servirea lor si numirea membrilor juriului( Propusi :Neculai Ciulu – director La Castel, Gabriel Stoica – oenolog Hermeziu, Focea Mihai- oenolog Gramma, Ilie Ciomaga - oenolog Bucium, George Malutan- oenolog CV Cotnari, Traian Petrea – membru ADAR) cat si a unui Head Somelier(cel ce va coordona somelierii in servirea vinurilor).
1.3 Directorul concursului ( Haidarli Daniel) trebuie sa supravegheze regularitatea operatiunilor relative concursului, sa ia decizii la cald, sa stinga eventualele controverse prin decizii corecte si trasparente.
2. INSCRIERE
2.1 Pot sa participe la turneu oricate delegatii(aferente oraselor), fiecare delegatie poate sa inscrie 1(una) sau mai multe echipe compuse din minim 3(trei) si maxim 5(cinci) participanti din aceeeasi delegatie+ 2(doi) rezerve. Fiecare echipa trebuie sa aiba un nume de echipa(alegere dupa fantezie- ex “Black Jack Timisoara”).
2.2 Inscrierile la turneu se incheie pe 30 aprilie 2019, se fac la adresa de email : danvranescu@gmail.com sau
daniel.haidarli@artech-textiles.ro, atasand o copie a studiilor de somelarie(indiferent daca in tara sau strainatate). Pt studenți/masteranzi/doctoranzi la vinificație trebuie o copie după carnet de student iar pt cei cu studii terminate in domeniu o copie după diploma.

2.3 Numarul maxim de echipe admise la editia pilot –30(treizeci) echipe.
2.4 Daca nu se vor inscrie un numar minim de 10 echipe, concursul se va anula pana la o data ulterioara.

2.5 La concurs pot participa somelieri membri activi sau nu, posesori orice diploma (OSR, ASR, Sergiu Nedelea, WSET, independent, neautorizati, UE, etc),studii de vinificație sau oenologice, delegatiile pe orase pot propune echipe multiple( exemplu delegatia Iasului poate avea mai multe echipe).
2.6 Nu pot participa la concurs membrii Juriului, comitetul organizator sau presedintele concursului.
2.7 Pana la 30 Aprilie 2019, delegatiile inscrise trebuie sa comunice numele echipajului+ rezerve(fiecare in parte cu copii de C.I.) pe adresa de mail danvranescu@gmail.com sau daniel.haidarli@artechwine.ro
2.8 Participarea costa 150(sutacincizeci) euro(la cursul BNR) pentru fiecare echipa.
2.9 Se vor acorda 2 wild card:
- echipa somelierilor cu cea mai mică medie de vârsta
- echipa celor cu studii de vinificație cu cea mai mică medie de vârsta
Wild card - înscriere gratuită
3. SCOPUL CONCURSULUI
3.1 Echipele se “bat” pentru a recunoaste in orb 15(cinsprezece) vinuri, echipele trebuie sa se imbrace in uniforma de somelier sau costum negru in cazul celor cu studii de vinificație sau degustatotori autorizați.
3.2 In baza raspunsului dat, fiecare echipa va avea un punctaj atribuit, castiga echipa cu cel mai mare punctaj.
4. Programul Turneului
4.1 Concursul dureaza o singura zi. 20 mai la de la ora 13(treisprezece)
4.2 Cu o ora inainte de concurs, echipele si participantii trebuie sa se prezinte la directul de concurs, pentru a indica component echipelor si eventualele schimbari, care trebuie communicate la inscriere. Nu intra in concurs echipele care nu au minim 3(trei) componenti.
Fiecare reprezentant trebuie sa se prezinte in tinuta de somelier, indiferent de asociatia din care face parte, adica pantalon(fusta) negru(a), camasa alba, papion, sort, taste du vin. Pt studenți sau masteranzi in vinificație ținuta va fi similară ca la somelieri( costum negru, cămașă albă). La fel și pt cei cu studii terminate in domeniu.
4.3 Fiecare echipa, fiecare component va avea un badge cu numele echipei, si numele delegatiei( exemplu de la delegatia Cluj pot si 3 echipe)
4.4 Fiecare echipa va avea propria masa indicata de directorul de concurs, cu numele echipei pe rezervare.
4.5 Fiecare echipa va avea la dispozitie pe masa, paine, apa, deversor, foi albe .
4.6 La fiecare masa va fi alocata 1(una ) fisa de degustare cu numele echipei, care va trebui sa fie semnata de fiecare component.
4.7 Vor fi servite 15 (cincisprezece) vinuri:
- 5 albe
- 5 rosii
- 1 spumant
- 2 roze
- 2 dulci
Vinurile sunt de provenienta din toate zonele tarii, in care un soi( soiuri românești și internaționale) va avea minim 80%, vinuri in care nu exista barique in excedent pentru a nu influenta autenticitatea inclusiv recunoasterea soiului.
4.8 Sticlele de vin vor fi deschise intr-o sala separata de sala de concurs de catre juriul organizator. Continutul fiecarei sticle va fi varsat in decanter, pentru a garanta omogenitatea vinului, fiecare decanter va fi dat catre somelierul de serviciu, fapt care garanteaza ca vinul sa nu fie recunoscut dupa forma sticlei.
4.9 Echipele trebuie sa completeze fisele de degustare lizibil, adaugand pt fiecare vin urmatoarele informatii:
- soiul predominant
- anul
- alcool , 2(doua) variante 11-12.9% sau 13-15%
- regiunea viticola- 6(sase) regiuni in concurs(Moldova, Banat, Transilvania, Dobrogea, Oltenia si Muntenia, Crisana si Maramures)
4.10 E posibil sa consulti carti, agende personale, telefon, fara limite. Recunoasterea soiului va fi fructul muncii de echipa.
4.11 Nu se poate comunica intre echipe in timpul turneului, asta duce la DESCALIFICARE AUTOMATA.
4.12 Fiecare echipa va alege in cadrul ei un capitan care va comunica cu directorul de turneu(doar el).
4.13 La fiecare 10 minute va fi servit un vin, dupa ultimul vin directorul turneului ridica toate fisele de la toate mesele.
4.14 Dupa punctaj se va face clasificarea echipelor si anuntata la o ora dupa terminarea turneului.
4.15 Daca vor fi mai multe echipe cu acelasi punctaj se va face o finala cu 5(cinci) vinuri pentru a departaja primele trei echipe.
4.16 Maximul de punctaj obtinut poate fi de 750 puncte( saptesutecincizeci , 15 vinuri *50 p)
5. PUNCTAJUL
5.1 Punctele sunt alocate de juriu dupa urmatoarele criterii:
Soiul predominant  15 puncte
Anul  10 punct daca nu identificati soiul
15 puncte daca identificati soiul
Alcool
11-13%
13-15%  5 puncte daca nu identificati soiul
10 puncte daca identificati soiul
Regiunea  5 puncte daca nu identificati soiul
10 puncte daca identificati soiul
Punctajul maxim va fi de 50(cincizeci) puncte/VIN/echipa.
Timp de gandire alocat -10(zece) minute pentru fiecare vin
6. DESFASURAREA CONCURSULUI
6.1 ora 12- inregistrare concurenti
6.2 ora 13 – incepe concursul
6.3 ora 16- premierea
6.4 ora 18 - Cina festiva
7. PREMIILE OFERITE
7.1 LOCUL 1- ECHIPA CASTIGATOARE :
- Cupa inscriptionata cu “Best Team –Marea degustare in orb de la Iasi, editia 1, Iasi, 2019”
- Medalii inscriptionate pentru toti membrii echipei
- Diplome individuale
- 2 vouchere cazare in camera twin la hotelurile “La Domenii”, “La Castel”, “Pleiada”(cate o camera/hotel), accesibile in 2019 in baza disponibilitatii.
- Voucher pentru echipa vizita crama Casa de Vinuri Cotnari + bon de 1000 lei achizitie vinuri,
- 5 sticle magnum roze Gramma 2018
- Magnum Prosecco care se deschide la premiere pe melodia “We are the champions”, modelul F1
- Set 6 pahare vin inscriptionate “The Big Blind Test”
- 1200(omiedouasute) lei in bani cash.

7.2 LOCUL 2- ECHIPA CU AL DOILEA PUNCTAJ
- Medalii inscriptionate de argint pentru toti membrii echipei + cupa de argint
- Set 6 pahare inscriptionate “Marea degustare in orb de la IASI, 2019”
- 600 lei(sasesute) bani cash
- o sticla magnum Prosecco- se deschide la premiere, modelul Formula 1
- o sticla dublu magnum, Jeroboam, 3 l, Taraboste
- Voucher de 500 lei de cheltuit in magazinul cramei Hermeziu + vizita crama pt echipa
- 3 vouchere cazare in camera twin in hotelurile “International”, “Bellaria”, accesibile in anul 2019, in baza disponibilitatii.


7.3 LOCUL 3 – ECHIPA CU AL TREILEA PUNCTAJ
- Medalii inscriptionate de argint pentru toti membrii echipei + cupa de bronz
- Diplome individuale
- Set 6 pahare inscriptionate “Marea Degustare in orb de la IASI, 2019”
- O sticla magnum Prosecco care se deschide la premiere pe modelul F1(baie cu spumant)
- 300(treisute) lei bani cash
- 3 st Smerenie, crama Oprisor


7.4 ECHIPA CEA MAI TANARA( CEA CARE VINE CU WILD CARD)- CEA MAI MICA MEDIE DE VARSTA, UNA DIN DOUA ÎNSCRISE!
- 3 sticle magnum de Busuioaca de Bohotin Averesti
- Cupa cu inscriptia – “Cea mai tanara echipa –Marea degustare in orb de la IASI”, editia 1, Iasi 2019)
- medalii individuale


7.5 TOMBOLA (pe echipe)
- Locul 1- 3 st magnum Soare- Vinarte, 1 st magnum Taraboste- Chateau Vartely
- Locul 2 - 2 st magnum Bacanta- Crama Garboiu, 1 st magnum Cuvee Dolette, Crama Tohani
- Locul 3 - 2 st magnum Taraboste- Chateau Vartely,


7.7.PREMII SPECIALE:
- 1 st magnum roze Trantu, cel mai tanar capitan barbat
- 1 st magnum roze Trantu, cel mai tanar capitan femeie
- 1 st Smerenie pt cel mai in varsta somelier femeie
- 1 st magnum Cuvee Dolette, crama Tohani pt cel mai in vârsta somelier bărbat
- 1 st vin de colecție Bucium - 1962 vintage pt cel mai tânăr student la Vinificație
- 1 st vin de colecție Bucium - 1962 vintage pt cel mai tânăr masterand la oenologie.
- Diploma participare fiecare echipa inscrisa.
- 2 st magnum Averesti pentru echipa cu cei mai multi ani(de productie) recunoscuti.
- 2 st magnum roze Trantu pentru echipa care recunoaste cele mai multe regiuni.

8. CINA FESTIVA
8.1 Toti participantii sunt invitati gratuit la Castel incepand cu ora 18 la cina, cu meniu bufet care cuprinde antreuri + felul 2 + apa + vin

Media:
- Studio Up
- TVR Iasi
- Prima Tv
- Digi TV
- Iasi TV Live
- 7 Iasi
Fotograf oficial- Nicu Bostan
Vor fi transmisii live, deci concursul este monitorizat video pe toată durata lui.

SPONSORI PRINCIPAL: Artech Wine Botosani, Restaurant La Castel, Iasi


Presedinte de concurs- Daniel Vranescu,
Telefon 0040 786069175,
Mail danvranescu@gmail.com sau dan.vranescu@cramahermeziu.ro
Director de concurs- Haidarli Daniel,
Telefon 0040 722663021
Mail - daniel.haidarli@artech-textiles.ro
Facebook- https://Facebook.com/Vinigraphy


Modelul concursului este facut pe scheletul unui concurs F.I.S.A.R. Italia!

0 Comentarii

Adauga comentariu

Adaugă comentariu

Evenimente similare recomandate in Iaşi

Copyright © 2004-2011 Inoras.ro  •  Designed by code932.com

www.inoras.ro trafic.ro